Jumaat, Jun 24, 2011

Sunglasses

Saya telah ke sebuah kedai cermin mata di City Square dan telah membeli sebanyak.....




tiga pasang sunglasses. Tapi bukan untuk saya seorang yea.



Cermin mata ini saya beli untuk anak saya yang bernama Aizat. Warna merah bingkainya dan lense berwarna brown.



Yang ini pula saya beli untuk anak saya yang bernama Akmal. Warna bingkainya bukan hitam tapi purple tua. Lense pula warna hitam.

Masa saya membeli sunglasses ini saya membayang mereka dan memilih mengikut citarasa mereka. Sampai rumah saya letak sunglasses tersebut depan mereka dan menyuruh mereka memilih sendiri. Seronok rasanya bila mereka memilih seperti mana yang saya kehendaki. Pandai juga saya membeli barang anak-anak mengikut citarasa mereka.



Dan yang ini pulak sudah tentu untuk saya sendiri. Warna burgundy yea. Memandangkan saya dah ada sunglasses warna hitam so saya beli ler warna burgundy. Bingkai jer burgundy tapi lense warna dark brown.

Kenapa ler saya membeli sampai tiga sunglasses dalam satu masa, dah terlebih sangat duit ke. Membazir tau tak...Harga tiga sunglasses tu dah cecah... Hehehe... memang pun saya tak de duit dan tak de peruntukan dalam bajet untuk beli sunglasses. Dengan selambanya bil sunglasses tersebut telah saya serah pada HR department untuk claim balik. Boleh gitu. Memang pun boleh. Dah setiap tahun memang ada peruntukan tersebut. Napa tak saya gunakan peruntukan itu kan.

Suami, tahun depan giliran awak pulak yea beli sunglasses. Peruntukan tahun nie dah abis saya guna untuk beli sunglasses saya dan anak-anak.

p/s: kenapa ayat dan bhs saya untuk entri ini sgt skema, bosan dan abis bosan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan