Selasa, April 17, 2012

Kali Ini Dugaannya...

Untuk kali kelimanya, dugaan aku kali ini adalah setiap minggu hingga minggu ke 11 aku perlu di beri suntikan untuk support kandungan aku. Aku dikategorikan sebagai high risk abortion.

Sekarang aku dah 8 minggu so ada lagi 4 kali suntikan aku kena ambil. Setaip ari sebanyak 2 biji pil Duphuston aku kena telan.

Dr. Tokha cakap ada gumpalan darah di luar kantung baby aku. Gumpalan darah ni boleh membesar dan bila dah cukup besar badan secara automatik akan menolak gumpana darah ini sebab sistem badan akan tafsirkan ia sebagai benda asing. Bila gumpalan darah ini ditolak keluar , ia akan membawa sekali baby keluar bersama.
Doakan segalanya selamat yea. Setiap kali preggy aku memang sengsara. Tapi alhamdullilah aku mudah bersalin. Kali ini mabuk aku tak teruk tapi aku di duga dengan dugaan seperti ini pula. Moga aku terus sabar dan diberkati ALLAH.
Kalau tengok kat buku check up aku yang kaler putih nie (Regency Specialist Hospital Atenatal Record Book kaler putih bukan pink), kat column GRAVIDA hah nurse tulis "5" kan. Maknanya anak aku ke lima. Humang oiii banyak tu.

3 ulasan:

  1. BERAPA YE CHECK UP DI REGENCY?
    KENE AMBIL NOMBOR KE?

    BalasPadam
  2. kalau tak ada ubat just check up jer arund RM120-150. Tapi kalu ada ubat cecah RM300+.
    Selalunya saya kena M300+ include injection and duphuston.

    BalasPadam