Rabu, September 22, 2010

Sakit Raya

Aku sekelurga telah dilanda demam, batuk dan selsema. Sakit lepas raya. Hari Isninn suami aku MC untuk jaga anak-anak aku yang demam. Semalam (Selasa) aku pulak MC bukan saja untuk jaga anak-anak tapi aku sendiri pun sakit. Maybe malam tu tak cukup tidur jaga anak-anak sakit, so dalam pukul 3 pagi aku dah rasa badan aku panas sangat. Aku cakap kat suami aku tak larat nak jaga Nizar, so suami aku telah hantar bukan saja Nizar tapi Aizat jugak ker rumah parent aku di Skudai. Tinggallah aku dan Akmal kat rumah. Siang tu aku memang tak larat nak bangun dan paling bimbang panas badan aku tak nak turun walaupun aku dah makan ubat. Berbotol-botol jugak ler aku minum air untuk turunkan panas badan aku. Sebab dah risau sangat panas tak jugak turun aku letak tuala basah kat perut aku, biar sejuk sikit perut aku.
Akmal banyak kali jugak kejut aku bangun sebab lapar, aku suruh dia makan bubur ayam yang aku dah sediakan atas meja. Kesian dia, bila Ayah balik dari kerja terus dia mengadu perut lapar tapi Mama tidur aja. Dia cakap tak selera nak makan bubur, nak makan roti dan minum susu. Nasib baik Ayah balik kerja pukul 1.30pm. Suka Akmal bila Ayah beli coklat untuk dia. So hari ini aku dah naik kerja walaupun masih belum baik sangat. Akmal pun masih lagi demam tapi dah tak panas sangat badan dia.

2 ulasan: